Wniosek o zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości
Kogo dotyczy
Dotyczy osób chcących dokonać podziału nieruchomości
Czas realizacji
30 dni od złożenia mapy z projektem podziału wraz z kompletem dokumentów.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o podział nieruchomości,
- Tytuł prawny do nieruchomości /aktualny wypis z księgi wieczystej lub inny tytuł własności poświadczony przez organ do tego upoważniony/,
- Aktualny wypis z ewidencji gruntów i kopia mapy ewidencyjnej obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi,
- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli została wydana taka decyzja,
- Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział nieruchomości jeżeli jest wpisana do rejestru zabytków,
- Wstępny projekt podziału nieruchomości wykonany na kopii mapy zasadniczej oraz postanowienie opiniujące podział , z wyjątkiem podziałów wykonywanych niezależnie od ustaleń planu,
- Protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
- Wykaz zmian gruntowych,
- Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji jest inne niż w KW,
- Mapa z projektem podziału w ilości egzemplarzy odpowiadającej liczbie stron postępowania + 4.
Dokumenty wymienione winny być złożone w oryginale
Opłaty
Nie podlega opłacie
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie, za pośrednictwem Burmistrza Tłuszcza, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie nie podlega opłacie.
Podstawa prawna
art. 92-100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ((Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 z późn.zm.), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz.2663).
Dodatkowe informacje
- Wniosek składa właściciel ,lub wieczysty użytkownik.
- W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.