Wydanie decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów.
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie do 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.
W przypadkach wymagających postępowania wyjaśniającego do 2 miesięcy.
Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów.
Oryginał pełnomocnictwa w przypadku występowania przez pełnomocnika (lub urzędowo uwierzytelnioną kopię).
Oryginał lub uwierzytelniona kopia dowodu zapłaty opłaty skarbowej; dowodem zapłaty jest też
wydruk potwierdzający dokonanie operacji bankowej.
Opłaty
- Wydanie zezwolenia nie podlega opłacie.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie można składać w Biurze Obsługi Interesanta.
Podstawa prawna
Art. 83 ust.1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r., poz.1098 ze zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r., Nr 187, poz.1330).